Dlaczego dobry tekst to dzisiaj podstawa?

Podobno jak coś nie znajduje się w wynikach wyszukiwania Google, to nie istnieje. Być może dla niektórych z Was to zabrzmi niczym żart, ale taka jest prawda. Wszechwiedzący twór, jakim jest wyszukiwarka Google, zna wszystko i wszystkich, którzy egzystują nawet w najgłębszych zakamarkach Internetu. Co łączy ten fakt oraz posiadanie asa w rękawie, jakim niewątpliwie są teksty na stronie www?
Jeszcze do niedawna wiele firm nie przywiązywało aż tak dużej wagi do tego tematu. To, że na stronie znajdował się jakikolwiek tekst, większości w zupełności wystarczało. Google to jednak bardzo sprytna bestia, która dość regularnie zmienia swoje algorytmy bo nawet 500-600 razy w ciągu roku. Wszystko po to, aby posiadacze wszelkiego rodzaju witryn internetowych dostosowali je do wymogów Google m.in takich jak poprawne wyświetlanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych (tablet, smartfon). Zmiany te mają również na celu walkę z takimi zjawiskami, jak wyświetlanie użytkownikom sieci stron zawierających mało istotną treść.
I tu wchodzę ja, cała na biało. To bowiem ten moment, w którym dobrze skonstruowane teksty zaczynają odgrywać kluczową rolę. Bo aby strona była dobrze pozycjonowana i brana pod uwagę przez wybredne Google, to warto ją nasycić dobrym, zarówno pod kątem jakościowym jak i merytorycznym, tekstem. Wyszukiwarka Google głupia nie jest i odrzuca strony, które m.in. są wręcz przesycone frazami kluczowymi bądź też, z punktu widzenia algorytmów, nie zawierają żadnych przydatnych czytelnikowi treści. To tłumaczy sporą ilość firmowych blogów, jakie ostatnimi czasy pojawiły się na stronach wielu firm. Praktyczne porady jak np. pielęgnować drewnianą podłogę czy też jak o nią zadbać w okresie grzewczym, nie tylko świadczą o bogatej wiedzy ze strony sklepu z parkietami. Stanowią też cenne informacje, które mogą być przydatne posiadaczom drewnianych podłóg. A wtedy Google zadba o właściwe i jak najlepsze pozycjonowanie takiej strony.
Pojawia się zatem pytanie: jak często należy publikować tego typu teksty na swojej stronie lub też firmowym blogu? Przede wszystkim systematycznie. Czy to będzie jeden tekst w tygodniu, czy też dwa lub trzy, to zależy od możliwości oraz ilości tematów, jakie można opisać. Warto jednak robić to solidnie i skorzystać z pomocy takich ludzi, jak zawodowy copywriter, ponieważ efekty takich działań mogą przejść najśmielsze oczekiwania.