Już człowiek pierwotny wiedział, czym jest strategia. Upolowanie mamuta było niełatwym zadaniem zatem strategia jego ubicia była wręcz obowiązkowa. Dziś niewiele się pod tym kątem zmienia tzn. musisz wiedzieć jaki chcesz osiągnąć cel, a potem próbować po niego sięgać. Jedną z metod sięgania jest pisanie tekstów reklamowych. Zanim jednak copywriter zabierze się do pracy, musisz wiedzieć, że na taki tekst trzeba mieć plan.
Kto chociaż raz próbował tworzyć tekst, ten dobrze wie, że to nie jest rachu – ciachu, i po strachu, ale naprawdę ciężka przeprawa. Zdania rodzą się w prawdziwych bólach, praca rozciąga się na lata świetlne. Nie dziwi zatem fakt, że sporo firm skraca swoje męki zlecając mi to zadanie. Temat wrzucony, wycena przyklepana. Czy to wystarczy?
Pisanie tekstów reklamowych – musisz mieć plan
Copywriter stworzy tekst, ale to Ty musisz mieć na niego plan. Co się kryje pod tym pojęciem? Każdy przekaz reklamowy jest adresowany do jakiegoś odbiorcy. Właśnie pod tego odbiorcę „szyjemy styl” danego tekstu, jego długość i formę. Trzeba mieć na uwadze również jego wiek i miejsce zamieszkania. Im więcej wiemy na temat twojego klienta, tym bardziej precyzyjny komunikat jesteśmy w stanie stworzyć.
Pisanie tekstów reklamowych należy też podporządkować pod wizerunek firmy. Inaczej komunikują się produkty z segmentu premium, inaczej te dedykowane dla znacznie szerszego odbiorcy. Teksty muszą mówić językiem tych ludzi, inaczej nie zawiąże się nić porozumienia. Nie bez znaczenia pozostaje również miejsce jego publikacji. Pisanie tekstów reklamowych często mnie zmusza do takiej ilości znaków, na jaką pozwala mi dana powierzchnia. Na zaproszeniu mam tylko kilka linijek, w których muszę zamknąć cały przekaz. Folder reklamowy to z kolei kilka, ale zupełnie innych tekstów. Nad każdym muszę się zatem pochylać od nowa.
Pisanie tekstów reklamowych – bywa trudno
Teoretycznie najłatwiej jest napisać tekst na firmowy blog ponieważ tu niewiele mnie ogranicza. Przy tego typu treści trzeba jednak zadbać o atrakcyjność dla wyszukiwarki Google. Muszę zatem uwzględnić odpowiednią ilość słów kluczowych, nagłówków, akapitów. Tekst nie może być za krótki, nie może mieć zbyt dużej ilości zdań w stronie biernej itd. Wymogów jest zatem co niemiara.
Pisanie tekstów reklamowych, które porwą tłumy, to zatem nie lada sztuka. Proces jest trudny, i często rozciągnięty w czasie. Dlatego tak mało firm pisze je wewnętrznie. Jeżeli masz zatem problem z napisaniem tekstu, i potrzebujesz w tej kwestii wsparcia, napisz do mnie. Pisanie tekstów reklamowych to moja specjalność. Zresztą widoczna na stronie (jedynie część) mojego portfolio powinna być tego najlepszym przykładem.